Rabu, 31 Mac 2010

PAPA YANG HEBAT & MAMA YANG TERBAIK DI DUNIA!

Selamat pagi...wahh best betul cuaca pagi ni,sejuk dan nyaman..pagi tadi kerana sejuk yang secara malas bangun,membuatkan diriku menarik selimut secara SELAMBAYAYA haha..agak comel perangaiku disitu bukan??Jam loceng kfc yang berbunyi kokokan ayam membuatkan tanganku sepantas kilat mematikan bunyian tersebut...ehhh perlu ke cerita beli jam dari kfc??erkk...


Tiba-tiba terasa sebak...Al-Fatihah untuk my auntie kerana telah kehilangan bapa tersayang semalam jam 3.30pm...Aminnnn


Kelmarin,aku menemani papa & ma menghantar Nadia pulang ke hostel..dalam perjalanan,aku memasang telinga ke arah berita yang disampaikan oleh Hotfm iaitu seorang anak lelaki sanggup mengejar bapanya dengan parang!apa nak jadi dengan dunia sekarang??Terhadap ibubapa pun sanggup dilakukan sebegitu rupa??


Lantas,papa terus berkata; " bila dah besar semua anak-anak pa janganlah jadi macam tu...semua permintaan anak-anak, pa tunaikan walaupun susah atau senang,mahal atau murah..SEMUA pa akan tunaikan..."


Ya memang betul...pa & ma tidak penah pun,tidak memenuhi permintaan anak-anaknya..CUMA antara cepat dan lambat sahaja...Aku masih ingat dimana masa tu,Khairul di sek rendah lagi..kami adik-beradik berebut mahu melihat rancangan kartun,tapi Khairul berkeras mahu tengok bola.masa tu WORLD CUP!kerana tidak mahu melihat kami adik-beradik bergaduh hanya kerana berebut tv,papa telah membelikan sebuah tv yang baru untuk kepuasan bersama..sangat terkejut masa tu...


Memang betul aku seorang yang boros!!!apa sahaja yang aku nampak menarik pasti akan ku beli..harga belakang kira...janji aku dapat barang yang aku nak..Masa aku STPM,papa telah membelikan aku sebuah kereta kancil/Ferari berwarna merah.Terkejut giler!!!serius memang luar jangkaan...papa siap pesan; " kereta ni pa beli untuk mudahkan kak yu pergi class dengan adik ya..kalau nak pergi kedai ke apa tak payah jalan kaki dah..dan yang penting jangan kerana sudah berkereta kita menjadi seorang yang menunjuk-nunjuk!! " Sampai sekarang kata-kata papaku masih tersemat di mindaku.. DAN aku tidak sesekali akan menjual kereta ferariku itu,kerana ia adalah sebuah hadiah yang tidak ternilai olehku dan adik-adik..


Aku akan pastikan kehidupan papa dan mamaku terjamin,malah segala jasa dan pengorbanannya akan terbalas walaupun aku tahu jasa dan pengorbanan mereka tidak akan dapat dibalas oleh setiap insan yang bergelar ANAK!!...aku akan pastikan semua adik-beradiku berganding bahu membuatkan sesuatu yang boleh menggembirakan mereka dunia dan akhirat...aminnnnn...


Pa & ma kak yu dan adik-adik sayang sagat-sangat dekat pa & ma...muahhhh


berhenti secara berhemah untuk mengisi perut yang lapar HAHA..

4 Orang Sayangkan Cik Nurul

alhamdulillah, semua ibu bapa sayangkan anak masing2.. apa yang dihajati pasti dikabulkan..

memang sekarang dunia dah terbalik, anak2 sanggup nak bunuh ibu bapa.. pelik betul.. dah nak kiamat agaknya

Rabu, 31 Mac, 2010

gaduh pasal tv tu biasa la! hehe

Rabu, 31 Mac, 2010

mmg tak leh terima dgr citer2 pasal anak derhaka ... anak derhaka ni dilaknat Allah tau.....

nurul beruntung dpt mama n papa yg sanggup bersusah payah utk kesenangan anak2 nyer.....selagi ade hayat mereka...jagalaaa hati mereka

Rabu, 31 Mac, 2010

domain murah kat sini http://malaysia.1oasis.net/

Rabu, 31 Mac, 2010

Catat Ulasan

♥♥ CONTENGLAH KOMEN ANDA DISINI ♥♥

 
Copyright © DiaRy OnLiNeKu... |Designed by Whitey Mommy